Хроніка школьнага жыцця!
Дыялогавая пляцоўка "Аб духоўным, маральным і прававым аспектах: дыялог пакаленняў" ... Читать далее...

План метадычнай работы
на 2020/2021 навучальны год

Мэта: павышэнне прафесійнай кампетэнцыі педагогаў па пытаннях сучаснага зместу адукацыі і выкарыстання эфектыўных тэхналогій і методык выкладання, прымянення настаўнікамі сучасных, у тым ліку, электронных сродкаў навучання; павышэнне інфармацыйнай культуры педагогаў.

Задачы:

1.Удасканаленне прафесійнай кампетэнцыі настаўнікаў па рэалізацыі зместу і сучасных метадычных падыходаў у выкладанні вучэбных прадметаў, па рэалізацыі кампетэнтнаснага падыходу ў прадметных канцэпцыях, распрацоўцы дыдактычнага забеспячэння выкладання вучэбных прадметаў на аснове кампетэнтнаснага падыходу.

2.Удасканаленне прафесійнай кампетэнцыі настаўнікаў па павышэнні якасці прадметнай адукацыі з дапамогай папярэджвання і ліквідацыі прабелаў у ведах навучэнцаў.

3.Метадычная падтрымка педагогаў па выніках  маніторынгу якасці адукацыі на аснове аб'ектыўных паказчыкаў стану якасці і ацэнкі тэндэнцый яго змены і ўзроўню сфарміраванасці ключавых кампетэнцый навучэнцаў.

4.Метадычная падтрымка педагогаў па арганізацыі даследчай дзейнасці вучняў для выяўлення, развіцця і падтрымкі адораных і высокаматываваных дзяцей, забеспячэння іх асобаснай, сацыяльнай самарэалізацыі,  прафесійнага самавызначэння і сацыяльнай паспяховасці.

5.Развіццё кампетэнтнасці педагогаў у галіне выкарыстання інфармацыйна-камунікатыўных тэхналогій і сучасных сеткавых сэрвісаў у прафесійнай педагагічнай дзейнасці.

6.Выяўленне, абагульненне і распаўсюджванне эфектыўнага педагагічнага вопыту творча працуючых настаўнікаў у выкарыстанні эфектыўных адукацыйных практык па рэалізацыі адукацыі навучэнцаў.

7.Удасканаленне суправаджэння інавацыйнай дзейнасці, педагагічных ініцыятыў і даследванняў, педагагічных праектаў.

Асноўныя напрамкі: аналітычная дзейнасць;інфармацыйная дзейнасць;арганізацыйна-метадычная дзейнасць;кансультацыйная дзейнасць.
Метадычная тэма: удасканаленне прадметна-метадычнай падрыхтоўкі настаўнікаў, накіраванай на павышэнне якасці педагагічнага працэсу. 

№ п/п

Змест дзейнасці

Тэрміны

выканання

Адказныя

1.Аналітычная дзейнасць

1

Маніторынг прафесійных запытаў і цяжкасцяў педагогаў

Жнівень, май

Вашыла Л.А.,     кіраўнікі МА

2

Маніторынг забеспячэння вучэбна-метадычнай літаратурай

жнівень

Вашыла Л.А.,

кіраўнікі МА

3

Абнаўленне базы   дадзеных аб педагогах

жнівень

Вашыла Л.А.

4

Афармленне аналітычнага банка дадзеных аб адораных дзецях

верасень

Вашыла Л.А.,

кіраўнікі МА

5

Маніторынг курсавой падрыхтоўкі на працягу года

пастаянна

Вашыла Л.А., кіраўнікі МА

6

Дыягностыка прафесійных патрэбнасцей педагогаў у метадычнай дапамозе

на працягу года

Вашыла Л.А.,

кіраўнікі МА

7

Распрацоўка сцэнарыяў семінараў, круглых сталоў, канферэнцый, конкурсаў

на працягу года

Вашыла Л.А.,

кіраўнікі МА

8

Аналіз вынікаў работы з высокаматываванымі вучнямі

на працягу года

Вашыла Л.А.,

кіраўнікі МА

9

Маніторынг вынікаў вучэбнай і выхаваўчай дзейнасці вучняў 1-11 класаў, выхаванцаў дзіцячага сада

на працягу года

Вашыла Л.А., Баранчук В.Р., кіраўнікі МА

10

Маніторынг інавацыйнай дзейнасці

на працягу года

Вашыла Л.А.,

кіраўнікіМА, ТЛ

11

Аналіз педагогамі карты прафесійнага

росту ў ў асабістым партфоліо

Красавік

Вашыла Л.А.

кіраўнікі МА

12

Аналітычныя справаздачы па выніках года

май

Вашыла Л.А.,

кіраўнікі МА

2. Інфармацыйная дзейнасць

1

Абнаўленне і сістэматызацыя матэрыялаў “Нарматыўна-прававая дакументацыя”

пастаянна

Настаўнікі

2

Стварэнне банка дадзеных аб навінках вучэбна-метадычнай літаратуры

пастаянна

Толкач Н.І., кіраўнікі МА

3

Азнаямленне з нарматыўнымі дакументамі па атэстацыі, кваліфікацыйнымі характарыстыкамі

у адпав з граф.атэстац.

Гінько В.Д.,

Вашыла Л.А.

4

Азнаямленне з дакументамі па арганізацыі профільнай і дапрофільнай падрыхтоўкі вучняў V-XI класаў

верасень

Вашыла Л.А.,

кіраўнікі МА

5

Творчыя справаздачы педагогаў па тэмах самаадукацыі

на працягу года

кіраўнікі МА

3. Арганізацыйна-метадычная дзейнасць

1

Арганізаваць дзейнасць творчай групы, творчай лабараторыі, кансультатыўнага пункта для маладых спецыялістаў (па асобным плане)

на працягу года

Вашыла Л.А., Баранчук В.Р., кіраўнікі МА

2

Правесці пасяджэнні МА (па асобным плане)

настаўнікаў-прадметнікаў і класных кіраўнікоў

на працягу года

Кіраўнікі МА

3

Арганізаваць удзел у рабоце педсаветаў:

1.Удасканаленне сістэмы работы ўстановы адукацыі па развіцці дзіцячага і маладзёжнага руху як школы станаўлення сацыяльна актыўнай асобы, выхавання грамадзяніна-патрыёта.

2.Фарміраванне інфармацыйнай культуры ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу як умовы павышэння якасці адукацыі, паказчык прафесійнай кампетэнтнасці педагога.

на працягу года

Вашыла Л.А., Баранчук В.Р., кіраўнікі МА, ТЛ

4

Прыняць удзел у рабоце раённых, абласных, рэспубліканскіх семінараў

на працягу года

Вашыла Л.А., Баранчук В.Р., кіраўнікі МА

5

Арганізацыя работы ў рамках інавацыйнага праекта (па асобным плане)

на працягу года

Вашыла Л.А., Баранчук В.Р.

6

Работа творчай групы па рэалізацыі інавацыйнага праекта (па асобным плане)

на працягу года

Кіраўнік ТЛ

7

Афармленне дзённікаў інавацыйнай дзейнасці

на прац. года

Кіраўнік ТЛ

8

Забеспячэнне дзейнасці інфармацыйнай прасторы школы, інавацыйнай дзейнасці праз выкарыстанне сайта, сеткі Інтэрнэт

на працягу года

Кіраўнік ТЛ

9

ППС “Прымяненне новых форм узаемадзеяння ўстановы адукацыі з сям’ёй па арганізацыі занятасці ў 6-ты школьны дзень”

верасень

2020

Баранчук В.Р., кіраўнікі МА

10

Панарама метадычных ідэй   “Фарміраванне даследчых уменняў і навыкаў выхаванцаў і вучняў на аснове прымянення сучасных адукацыйных тэхналогій”

люты 2021

Вашыла Л.А., кіраўнікі МА

11

Метадычны кансіліум “Педагагічны кантроль ведаў як умова актывізацыі вучэбнай дзейнасці”

снежань

2020

Кіраўнікі МА

12

Метадычны дыялог “Развіццё школьна-значымых функцый у дзяцей дашкольнага і малодшага школьнага ўзросту”

верасень 2020

Вашыла Л.А., кіраўнікі МА

13

Круглы стол “Праблемы ўзаемадзеяння з сям’ёй па прафілактыцы ўжывання алкагольных напояў, курэння і курыльных сумесяў, папярэджванні супрацьпраўных паводзін, злачынстваў і правапарушэнняў і іх вырашэнне”

май 2021

Баранчук В.Р., кіраўнікі МА

14

Семінар-трэнінг   для педагогаў ПРАЕКТАВАННЕ ЯК ІНАВАЦЫЙНЫ МЕТАД НАВУЧАННЯ

люты 2021

Вашыла Л.А.,

Кухта І.М.,

15

Педагагічны савет ”ПЕДАГАГІЧНАЕ ПРАЕКТАВАННЕ ЯК АСНОВА КАМПЕТЭНТНАСНА-АРЫЕНТАВАНАГА НАВУЧАННЯ“

сакавік

2021

Вашыла Л.А.,

Кухта І.М.,

16

Абагульненне вопыту работы   настаўніка Сулімавай М.А. па грамадзянска-патрыятычнам выхаванні   школьнікаў

люты-сакавік

Вашыла Л.А.,

кіраўнікі МА, ТЛ

17

Конкурс   распрацовак пазакласных мерапрыемстваў 6-ага школьнага дня па фарміраванні ў навучэнцаў грамадзянскай актыўнасці, самастойнасці, ініцыятыўнасці, сацыяльнай паспяховасці                                                                                                            

сакавік

Баранчук В.Р., кір. МА, ТЛ

НПК настаўнікаў-прадметнікаў і выхавальнікаў “Урок 21 стагоддзя: традыцыі і наватарства”.

сакавік

Вашыла Л.А., кір. МА

18

Дзень навукі.Стварэнне зборніка творчых работ вучняў па выніках навукова-практычных канферэнцый, конкурсаў

студзень

Вашыла Л.А.,

кіраўнікі МА, ТЛ

19

Майстар-клас настаўніка-дэфектолага “Інтэграваны занятак у актывізацыі пазнавальнай дзейнасці дзяцей з АПФР”

красавік

Рымкевіч А.З.

Кіраўнікі МА

20

Метадычная дэкада:

МА выхавальнікаў і настаўнікаў пачатковых класаў;

МА настаўнікаў гуманітарнага цыклу;

МА настаўнікаў прыродазнаўча-матэматычнага цыклу;

МА класных кіраўнікоў.

кастрычнік

снежань

студзень

люты

Вашыла Л.А.,

Баранчук В.Р.,

кіраўнікіМА, ТЛ

21

Агляд-конкурс прадметных кабінетаў:

забеспячэнне кабінетаў вучэбным абсталяваннемі і сучаснымі сродкамі навучання для эфектыўнага правядзення вучэбных і факультатыўных заняткаў;

наяўнасць метадычнай прадукцыі па тэме“Урок 21 стагоддзя: традыцыі і наватарства”;

метадычнае забеспячэнне арганізацыі навукова-даследчай дзейнасці з вучнямі і яе выніковасці .

лістапад,

снежань

сакавік

Вашыла Л.А.,

загадчыкі кабінетаў

22

Стварэнне атэстацыйнай камісіі на 2020/2021 н. г. (правядзенне агульнага сходу педагагічнага калектыва па выбарах атэстацыйнай камісіі).

да 01.10.2020

Гінько В.Д.

23

Складанне і зацвярджэнне   графіка атэстацыі педагаічных работнікаў на 2020/2021 н. г.

кастрычнік-сакавік

Гінько В.Д.

24

Вывучэнне педагагічнай дзейнасці атэстуемых педагогаў, падрыхтоўка характарыстык. Азнаямленне атэстуемых з характарыстыкамі.

кастрычнік-сакавік

Гінько В.Д., члены атэстац. камісіі

25

Падвядзенне вынікаў атэстацыі

май

Гінько В.Д.

4. Кансультацыйная дзейнасць

1

Па складанні каляндарна-тэматычнага планавання, вядзенні школьнай дакументацыі

жнівень,

Вашыла Л.А., кіраўнікі МА

2

Па складанні і выкананні планаў па самаадукацыі

верасень

Кіраўнікі МА

3

Па арганізацыі работы з сям'ёй і рэкамендацыі па суправаджэнні непаўналетніх, прызн. знах. у сацыяльна небяспечным становішчы

пастаянна

Сулімаў А.М.

4

Кансультатыўныя заняткі “Падрыхтока метадычнай прадукцыі для друкавання ў метадычных часопісах”

1 раз у чвэрць

Вашыла Л.А.,

кіраўнікіМА, ТЛ

5

Карэкцыя планаў індывідуальнай работы з вучнямі, заяўленымі на ўдзел у алімпіядах, НПК

верасень

Вашыла Л.А.,

кіраўнікі МА

6

Кансультатыўныя заняткі па падрыхтоўцы вучняў да прадметных алімпіяд , удзелу ў НПК

верасень

Вашыла Л.А., наст.-прадметн.

7

Работа па прафілактыцы правапарушэнняў і злачынстваў, шкодных звычак у непаўналетніх

на працягу года

Сулімаў А.М., кір.МА

8

Узаемадзеянне класных кіраўнікоў і бацькоў з мэтай прыцягнення непаўналетніх да арганізацыі зместу вольнага часу

на працягу года

Сулімаў А.М., кір. МА

9

Па складанні справаздач па самаадукацыі

студзень

Кіраўнікі МА

10

Па арганізацыі індывідуальнай работы з дзецьмі, якія маюць павышаную матывацыю да навучання

пастаянна

Кіраўнікі МА, ТЛ

11

Па вучэбна-метадычным забеспячэнні, бягучых пытаннях на працягу года

пастаянна

Вашыла Л.А., кіраўнікі МА

Увага!

Рыхтуемся да педагагічнага савета

”ПЕДАГАГІЧНАЕ ПРАЕКТАВАННЕ ЯК АСНОВА КАМПЕТЭНТНАСНА-АРЫЕНТАВАНАГА НАВУЧАННЯ“

Мэта: павышэнне ўзроўню прафесійнага самаразвіцця педагогаў, здольных рэалізаваць спраектаваную сістэму навучання і ствараць метадычныя прадукты для эфектыўнай арганізацыі адукацыйнага працэсу, вызначэнне праблем і шляхоў вырашэння выяўленых праблем па арганізацыі кампетэнтнасна-арыентаванай адукацыі.

Задачы:

вызначыць задачы і шляхі ўдасканалення сучасных вучэбных заняткаў праз укараненне праектных тэхналогій;

сфарміраваць рэфлексіўныя, камунікатыўныя і презентацыйныя ўменні і навыкі ўдзельнікаў педсавета;

дысемінацыя вопыту педагагічнай дзейнасці педагогаў установы адукацыі па павышэнні якасці адукацыі праз адбор найбольш эфектыўных метадаў, прыёмаў і форм правядзення вучэбных заняткаў.

План правядзення

1.Напрамкі педагагічнага праектавання ў рамках установы адукацыі: змест, праблемы і перспектывы. Інфармацыя Л.А.Вашыла.

2. Дысемінацыя вопыту педагагічнай дзейнасці школьных аб’яднанняў і педагогаў:

2.1.Абарона вопыту ШМА настаўнікаў пачатковых класаў, настаўніка-дэфектолага, выхавальнікаў дашкольнай адукацыі ”Арганізацыя праектна-даследчай дзейнасці ў дзіцячым садзе і пачатковай школе“.  Ж.С.Падгол, М.С.Дударонак, А.З.Рымкевіч.

2.3. Прадастаўленне слайдаў ”Метады і прыёмы майго ўрока з прымяненнем праектнага метаду“.  Н.А.Яфрэмава, С.П.Папёл, Н.Б.Юркевіч.

2.3.Вопыт навукова-даследчай і праектнай дзейнасці секцыі прыродазнаўча-матэматычных навук школьнага НТВ ”Далягляды“.  І.М.Кухта, А.А.Глінская.

2.4.Прадстаўленне вопыту ”Клуба рэдактараў“ і клуба ”Грамадзянін“ па тэме ”Прэс-рэліз ”Алгарытміка складання артыкула, блога, відэакейса“.Н.І.Толкач., М.А.Сулімава.

3.Вынікі анкетавання педагогаў ”Гатоўнасць да выкарыстання асноў праектавання ў адукацыйным працэсе“.Л.А.Вашыла.

4. Рэфлексія.

5.Праект рашэння педсавета.

Увага!

Рыхтуемся да семінара

”ПРАЕКТАВАННЕ ЯК ІНАВАЦЫЙНЫ

МЕТАД НАВУЧАННЯ“

Мэта: стварыць сістэму працы па ўкараненні тэхналогіі – метад праектаў.

Задачы: тэарэтычна абгрунтаваць і паглыбіць веды педагогаў аб тэхналогіі праектавання і метадах інтэрактыўнага ўзаемадзеяння; сфарміраваць рэфлексіўныя, камунікатыўныя і презентацыйныя ўменні і навыкі ўдзельнікаў семінара.

Форма правядзення: педагагічны прабег.

Структурныя элементы педагагічнага прабегу ”Жыццёвы цыкл праекта“:

1.Першы прыпынак. ”Тэарэтыкі“.

1.1.Установачны даклад. Л.А.Вашыла.

1.2.Работа ў групах. Кожнай групе выдаюцца лісты, дзе прапануецца адказаць на пытанні:

Якія веды, уменні неабходны педагогу для працы ў рэжыме творчага праектавання?

Назавіце этапы праектнай дзейнасці ад ідэі да выніку;

Якія ўмовы неабходныя для паспяховай дзейнасці па праектнай тэхналогіі?

Якія фактары перашкаджаюць развіццю праектнай дзейнасці?

2.Другі прыпынак. ”Практыкі“.

Работа ў групах  над стварэннем праектаў праз выкарыстанне двухфазнага метаду, які складаецца з фазы фантазіі і фазы рэалізацыі.

 На фазе фантазіі кожная група фантазіруе адносна магчымых варыянтаў вырашэння той праблемы, працу над якой яны выбралі.

У фазе рэалізацыі – групы будуюць лагічны ланцужок (ад фантастычнага – да рэальнага) наступнага выгляду: ”Для таго каб ..., неабходна...“.

Пасля завяршэння працы над праектамі праводзіцца прэзентацыя прадуктаў працы кожнай групы.

3.Трэці прыпынак. Педагагічная віктарына ”Хто хоча стаць знаўцам праектнага метаду“.

4.Заключны прыпынак. Падвядзенне вынікаў семінара.